Author Topic: Wie heeft plannen voor een campagne?  (Read 25775 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline DRYachts

• Jr. Member
  • **
  • www.dryachts.nl
      • www.dryachts.nl
Re: Wie heeft plannen voor een campagne?
« Reply #45 on: August 19, 2009, 12:43:07 PM »
We varen met een paar boten de 24 uursrace dit weekend. Mocht je in Medemblik zijn kom even langs op de Zaterdag na de finish.
Twee mogelijke redenen waarom deze mensen een minitransat afraden:
1) ze hebben geen idee wat voor bootjes het zijn en wat de boer niet kent etc.!
2) Ze zijn bang dat jij met je kleine boot meer plezier hebt dan zij op hun grote en dat je ze alle hoeken van het IJsselmeer laat zien!!

Met jouw budget is het beslist mogelijk om een goede boot te kopen en ik zou de 712/713 zeker even bekijken, je weet maar nooit op wat voor prijs je uitkomt na wat onderhandelen.

Groet,

Hans

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
      • minitransat650.com
« Reply #46 on: August 19, 2009, 17:58:01 PM »
Dirk Jan, van de nu verouderde Pogo1 (wat cruiser friendly ontwerp) maar 25% van de gebouwde boten heeft ooit een mini race gedaan, dus vele worden alleen gebruikt voor de lol.
Ken ook iemand met een Swan 56 die er voor de lol een mini bij heeft :)

Oh en door de breedte (behalve SuperCalin) en het enorme tuig kan je ze beter vergelijken met een 24 voeter, maakt de prijs wat beter in verhouding :)

Offline jan457

• Newbie
  • *
« Reply #47 on: August 20, 2009, 08:02:45 AM »
Over zes jaar wil ik aan de start staan.
Vandaag gaan de sponsorbrieven de deur uit 100 stuks.

Ik heb een mooi aanbad gekregen.

Ik wil in 2010 beginnen met trainen.

Offline jaap

• Newbie
  • *
« Reply #48 on: August 25, 2009, 14:22:00 PM »
Kreeg vandaag een mailtje van mijn buurman in Stavoren dat zijn Pogo 1 (nummer 380) te koop is.  zie: http://www.pogolino.de/

groeten,

Jaap

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #50 on: September 02, 2009, 16:53:30 PM »
Hoi,

Na wat nadenken en alle optie maar weer eens over gaan lijkt me 2dehands nog steeds de beste optie. Nu heeft leov gepost wat de waarde is van een boot na een jaar of 2. Hoe staat dat voor serieus oudere boten? Deze om precies te zijn http://www.wanaboat.fr/annonces/4835-pogo-1-a-vendre? Volgens mijn redenering (voor alles zo'n beetje 50 procent rekenen) klopt het wel redelijk maar als ik dat met ander pogo's vergelijk is deze aan de duure kant. Nu zijn de meeste verkocht of ik krijg geen reactie, en 300 vind ik ook wel een leuk getal :). van de 29 krijg ik geen reactie van en ik ben niet de enige als ik de post eronder lees. Nu is 28k op dit moment een beetje veel maar daar moet vast wat af te lullen zijn, zijn er mensen met ervaring daarmee? Voor hoeveel van de vraagprijs worden ze meestal verkocht of is het gewoon lappen wat ze vragen? Licht natuurlijk heel erg aan de verkoper maar ervaringen van anderen zijn tog handig denk ik.

Groeten Florian

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
      • minitransat650.com
« Reply #51 on: September 02, 2009, 22:26:34 PM »
Pogo1, 18K kaal, 23 K goed uitgerust zijn een beetje de streefgtallen. Deze Pogo is vrij nieuw en goed uitgerust, lijkt of de eigenaar de Treansat wilde doen maar zijn plannen heeft veranderd,  dus zeer up to date. Dus je krijgt waarschijnlijk nieuwere zeilen etc dan gewoonijk op oudere P1. Zou dus tot 25 K gaan... met goede trailer  tot 28 K.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #52 on: September 03, 2009, 02:12:02 AM »
Is inderdaad redelijk nieuw, de zeilen komt grofweg neer op een set ui 2005 en een genua uit 08 en een asymetrise spi uit 07. meeste naar zeggen in goede staat. Maar ik moet zeggen dat ik dat eerder heb gehoort.... ziet er in elk geval goed uit. Of er een trailer bij zit weet ik niet, ik denk het wel maar hier laat mijn frans me een beetje in de steek. Maar op het booreiland waar ik werk zit ook een franse dus als die wat tijd heeft weet ik het morgen :). In ieder geval bedank voor de info.
Er is vast al een hele hoop over geschreven maar hoe gaat dat met 3 meter over de weg? Ik heb daar eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar het lijkt me tog wat breed...

Groeten Florian

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #53 on: September 05, 2009, 12:08:33 PM »
Leov, op je site staat dat op de site van finot de vpp resultaten van de pogo staan. Nu kan ik die niet vinden, de pogo kom ik op de site helemaal niet tegen. Alleen de 2... Is dit omdat het verouderd is of kijk ik niet goed?

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
      • minitransat650.com
« Reply #54 on: September 06, 2009, 19:59:28 PM »
Hoi verouderd ben ik bang. Polar was ook niet compleet. Dank dat je via de Pogo assocation er wel aan kan komen.

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
      • minitransat650.com
« Reply #55 on: September 07, 2009, 21:32:01 PM »
Florian, hier een P1 in Lissabon vor onder de 20K, veel moeilijker markt om het te verkopen dus misschien kan je een dealtje sluiten... Ik heb daar een minist die hem kan checken voor je.
En ik zeil hem wel naar het noorden een stuk voor je :)

http://www.voilesetvoiliers.com/petites-annonces/voir/619653/Pogo-6-50

ps vervoer over de weg, gewoon doen, en voor gek spelen in Frankrijk. Oh en op de tolweg de poort nemen voor vrachtwagens. IS wel een risico, maar ben nooit lastiggevallen.
« Last Edit: September 07, 2009, 21:34:15 PM by Leov »

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #56 on: September 08, 2009, 11:56:41 AM »
Bedankt voor de tip, klinkt als veel boot voor je geld. Als je daar iemand hebt die ernaar kan kijken is het helemaal mooi, dat scheeld een stuk reiskosten voor niets als het niets is. Hierheen zeilen is geen probleem denk ik, maar ik moet zeggen dat het tog wel heel fijn zou zijn als ik niet direct zonder enige vorm van kennis op pad moet om direct naar nederland te varen :)
Als het met trailer is ga ik dat zeker doen, vergt een stuk minder tijd. Maar hoe zwaar is een mini met trailer? 1200? Ik moet namelijk wel een auto hebben die het kan trekken een iemand met een rijbewijs is ook handig :p

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #57 on: September 08, 2009, 18:30:39 PM »
Hij is al verkocht, helaas.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
      • www.ned324.nl
« Reply #58 on: September 21, 2009, 20:17:50 PM »
Hoi,
tog nog weer even lastig vallen. Er staan redelijk wat pogo's te koop en de meeste waarmee wedstrijd wordt gezeild hebben een nke piloot. Dat is naar mijn mening een goede zaak, maar als ik dat vergelijk met de super calin... Daar heb ik er nog geen te koop zien staan met nke, en ik heb het idee dat de super calin's het over het algemeen beter doen dan de pogo's.
Is het voor die boot minder belangrijk wat voor een piloot erin zit? Ik heb begrepen dat een nke piloot tog wel belangrijk is als je serieus mee wil doen en ik heb geen zin om die dan nieuw aan te schaffen. De super calin's zijn trouwens ook redelijk even duur, dus als nke echt belangrijk is kan ik beter een pogo kopen.?

Groeten Florian

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
      • minitransat650.com
« Reply #59 on: September 21, 2009, 21:52:13 PM »
SC doen het beter in (zeer)licht weer, maar meestal pogo sneller.
Ee nSupercaln is ook smaller, zeer kleine kuip, je zit hoog etc.
Oftewel, wel of geen NKE, maakt minder uit dan de andere verschillen.