Author Topic: Wie heeft plannen voor een campagne?  (Read 24189 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
Re: Wie heeft plannen voor een campagne?
« Reply #60 on: September 22, 2009, 09:39:56 AM »
Hoi,

Bedank voor de info, ik heb nog een vraagje. Als je een proto koopt van voor 1995, wat mag je daar aan verbouwen? Ze mogen deelnemen als ze al gemeten zijn, maar als ik er bijvoorbeeld (ik noem maar iets extreems) een kantelkiel onder zet ipv een vaste? Dan moet die opnieuw gemeten worden... Dat zal ook wel gelden voor andere aanpassingen zoals carbon mast ipv alu, dubbel roer ipv enkel, andere boegspriet. enz. enz. Hoever mag je hierin gaan? mag het uberhaupt?

Groeten Florian

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #61 on: September 22, 2009, 21:10:14 PM »
Alles mag binnen de regels, als je maar het laat meten. Veiligheid (oprichtend vermogen en gebruikte materialen) is de reden erachter. Maar vraag maar eens aan een eigenaar van een oudere mini die je oppept, je loopt van het ene probleem in het andere. Vergt veel tijd en geld. Maar als je het leuk vind, waarom niet.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #62 on: September 29, 2009, 06:47:24 AM »
Oke, helaas kan ik geen cantact krijgen. Zal dus al wel verkocht zijn. Tog weer even over de series: Dingo?
Lijkt me een snelle boot, alleen hoor ik er eigenlijk niet zo veel over. Heeft die nog echt nadelen of problemen waar ik rekening mee zou moeten houden? Op je site begrijp ik dat het een goede ligtweer boot is volgens de eigenaren, is dat ook zo bv in vergelijking met een Ginto?

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #63 on: September 29, 2009, 18:59:37 PM »
Er varen er niet zo veel van rond, dus echt veel weet ik er niet van. De werf bestaat nog, nu met de D", das altijd een goed punt. Zie het als tussen een Pogo1 en Pogo2 in.

En al die minis zijn zo snel als de eigenaar.
Even een tijdlijn van serie minis die je nog kan racen in de MT.:

1 generatie  POgo, SuperCalin
2 generatie, Dingo, GInto, Zero, Mistral
3 generatie, Pogo2 en Nacira, Dingo2

Elke niuwere generatie is wat sneller dan de vorige. (DIngo 2 moet zich nog bewijzen, maar denk dat er niets mis mee is)

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #64 on: December 07, 2009, 18:09:41 PM »
Hoi,

Eindelijk is het zo ver, ik heb een mini gekocht. Tenminste, een romp met roeren zwaard en kiel. De rest moet nog gebouwd worden.
Dus kan ik tog een beetje zelf bouwen :p
Ik heb de proto 324 ontworpen door Stimson gekocht, dit weekend uit Lorient opgehaald en zij staat nu in Zutphen. De romp is airex carbon met een cantelkiel en een zwaard in het midden. Hier staan wat foto's van de boot http://www.flickr.com/photos/proto324/. Al het beslag en zo heb ik niet, het gaat alleen om het bovengenoemde.

Iedereen bedank voor alle reacties op al mijn vragen, er zullen er wel meer komen maar dat zet ik wel ergens anders sinds het het uitvoeren van een campagne is.

Groeten Florian

Offline André

• Jr. Member
  • **
« Reply #65 on: December 08, 2009, 21:22:38 PM »
Plannen zijn er niet alleen, ze zullen worden uitgevoerd ook! Ik moet nu drempeltjes vlakken en zien op te sporen.
Ik ben een werkende vader en kostwinnaar, dat is 1 drempeltje (oplossing lijkt gevonden).
Ik las op internet over het NKE-sailingteam. Hier moet je alleen binnen 2 jaar willen starten. Om mijn gezin niet ten gronde te richten wil ik er een 5-jaren (klinkt erg Russisch) plan van maken.
Wel wil ik op korte termijn een boot kopen om het mini zeilen eigen te maken. Hier zijn de evenementen van de stichting shorthanded zeilen voor te gebruiken. Ze hebben namelijk een 1.000 mijls in het programma.

Ik vraag me alleen sterk af waarmee ik het beste kan beginnen, als startersboot bedoel ik dan. Als eerste dacht ik aan de Pogo 1, vervolgens Ginto of Dingo. Supercalin lijkt mij een minder snelle romp als de genoemde drie. Het voorlopige budget licht namelijk rond de € 25.000. De verschillen tussen de andere weet ik niet. Moet ik de Ginto tussen Pogo1 en Pogo2 plaatsen?
Of moet ik denken aan een proto?
Aan zeilervaring licht het niet. Het is meer de boot leren voelen en begrijpen.

Graag zie ik tips over hoe een campagne te starten en waar vooral aan te denken!

Groeten,
André