Author Topic: Vlot en zeilnummer  (Read 1605 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Claass

• Newbie
  • *
Vlot en zeilnummer
« on: August 27, 2009, 23:59:22 PM »
All,

Afgelopen voorjaar een Pogo1 gekocht in Frankrijk, de No. 375. IJmuiden is vooralsnog mijn uitvalsbasis en de Noordzee mijn speeltuin. Ik probeer nu zoveel mogelijk mijlen te maken en de boot zo goed mogelijk te leren kennen en uit te rusten. Met elke mijl die ik maak, stapelen de vragen zich op. Vooralsnog heb ik er twee, waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een reddingsvlot type ISO 9650-1 De meeste vlotten die ik in Nederland aantref, zijn te groot voor het vluchtluik. Wat voor vlotten hebben jullie? Waar moet ik op letten? Container vs tas? Is ISO 9650-1 per definitie een off-shore vlot of komen deze ook in coastal-versies (niet dat ik die wil)?

Oorspronkelijk was mijn zeilnummer FRA375. Inmiddels staat er aan een kant 375 en aan de andere FR75. De 375 wil ik er graag in houden, maar de FRA vervangen door NED. Mag ik zomaar NED375 in mijn zeilen zetten of moet ik dat ergens melden? Ik heb begrepen dat als ik een ORC-meetbrief aanvraag, ik een volledig nieuw zeilnummer krijg, maar dat je dat nummer niet per se in je zeilen hoeft te voeren. Je kan daar ook een eenheidsklasse zeilnummer in voeren.

Toch nog een derde vraag. De staalkabel van een van mijn bakstagen 'ontvlecht' zich langzaam, althans draait om zijn as terwijl boven- en onderpunt vastzitten. Makkelijk verholpen met een nieuwe kabel, maar ik ben erg benieuwd wat hier de oorzaak van is. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Hartelijke groet,
Michiel Claassen

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
Re: Vlot en zeilnummer
« Reply #1 on: September 07, 2009, 17:26:50 PM »
! reddingsvlot, Iso, goed zoeken, en goed de regels lezen, ze zijn te vinden, Viking geloof ik nu, zelfs Plastimo heeft er 1.  Nog nooit een container op een mini gezien, alleen zakken.

Zeilnr, gewoon vervangen, en als je mini races gaat doen wel de Classse mini op de hoogte stellen.

3, reden meestal  verkeerd gevlochten bij fabricage,  vervangen... vraag even ook aan de vervangende partij :)

Veel plezier met de Pogo... lijkt wel of er steeds meer komen in NL.