Author Topic: 324  (Read 26563 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Zeiler

• Newbie
  • *
Re: 324
« Reply #45 on: April 14, 2010, 22:48:49 PM »
ik heb een beetje ervaring met zonnebootjes, we hebben een keer gevaren met een boot die wel glad was en een keer met een boot die niet glad was, het scheelde heel veel(in de sprint), het loont erg de moeite om daar even flink tijd in te steken!
ik wil nu een MINI!!!

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #46 on: April 15, 2010, 12:36:09 PM »
Ok, bedankt. Ik zal als ik echt aan de wedstrijden ga beginnen de laatste laag nog eens goed gladschuren en polijsten. Tot korrel 800 voor een mini heb ik begrepen.
Ik moet zeggen dat op dit moment mijn prioriteit varen is en in de hal moet ik binnenkort ook verplaatst worden omdat mijn achterbuurman weg moet. Dus eerst zal ik tog zo het water in gaan.
Hier wat foto's van de boot in de laatste laag, vanavond moet de tape eraf en dat is nog wel een beetje spannend. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

« Last Edit: April 15, 2010, 12:38:57 PM by Florian »

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #47 on: April 15, 2010, 21:23:22 PM »
Ik heb de tape er nu ook af gehaald.
zo is het nu, nog even afwachten hoe het er in het water uit gaat zien...

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #48 on: May 13, 2010, 22:02:51 PM »
Zo, 3 weken terug vlak voor dat ik naar mijn werk ging hebben we de boot omgedraaid. Het was toen een beetje druk dus de foto's zijn er nu pas.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #49 on: June 07, 2010, 21:32:00 PM »
Het gaat rustig verder met de boot, helaas niet echt zichtbare voortgang dus er valt niet veel te posten.
Momenteel ben ik het dek in de primer aan het zetten en hoop deze weken de gehele boot in de kleur te krijgen.
Verder ben ik met wat kleine dingen met epoxy en carbon aan het spelen geweest. Het gaat absoluut beter dus ik heb er wel vertrouwen in om aan de kielvin te beginnen, alleen de kiel moet in een keer 5mm worden opgelegd met 200 grams mat dus dat wordt wel even interessant. Goed voorberijden dus.
Ik heb nog wel een paar vragen:
-maakt de luchtvochtigheid uit voor werken met epoxy?
-Ik wil graag een pogo2 mast gebruiken voor mijn boot. Nu heeft de pogo2 de verstaging allemaal naar de binnenkant van het ganboord lopen met 2 zalingen. Het ontwerp van mijn boot heeft ook 2 zalingen maar de bovenste over de gehele breedte en dan de verstaging van de onderste zaling naar de binnenzijde gangboord (beetje te begrijpen?). Kan ik de zalingen van een pogo makkelijk aanpassen of kan ik beter mijn boot aanpassen? Persoonlijk pas ik liever de mast aan maar ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee.
-Het volgende betreft de ingang, hier even de gehele text uit de regels gekopieerd:

J-8 - HULL AND DECK OPENINGS
J-8-a Every hull openings (for ballast intake, outflow, etc..) must be equipped with appropriately sized softwood
plugs fixed nearby. The plugs for the speed log and depth sounder must be attached nearby their thruhull.
J-8-b Daggerboard and/or keel boxes communicating with the inside of the boat shall have a resistant cover
perfectly waterproof in all points.
         The hatch boards for the companionway and deck openings must be watertight.
J-8-c
                                                          21
J-8-c-1        They must be fixed to the boat by hinges (fixed or on groove) with a system which cannot be freed
without tool.
J-8-c-2        The hatch boards for companionway must be equipped with a locking system that can be operated
from both inside and outside of the boat, acting on the same locking system.
J-8-c-3        The porthole or open hatch boards with an area higher than 0,071 m2 must open so that the mobile
part moves towards the outside at the time of opening.
J-8-c-4        There must be a minimum fix coaming of 125 mm to the companionway.

Deze laatste regel, houd dit in dat het luik pas 125mm boven de kuip mag beginnen? Ik weet namelijk niet precies wat ik hier (anders) van moet maken.

Ik hoop dat er mensen zijn met suggesties,
Groeten Florian

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #50 on: June 07, 2010, 23:56:38 PM »
Yep, 125mm is the rule. Komt nadat wat minis totaal volgelopen waren en niet leeg te pompen waren.

IN het begin werd het opgelost door een een klein stuk vna je luik af te zagen en die semi fixed te monteren. Voor races zette je het echt vast.

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #51 on: June 08, 2010, 09:22:11 AM »
Das opzig een beetje jammer, ik heb namelijk een stukje van 10cm. Daar hoopte ik natuurlijk zonder verbouwen mee weg te komen :p

Offline Zeiler

• Newbie
  • *
« Reply #52 on: June 08, 2010, 15:56:23 PM »
ik zou dat luik daarvoor niet gaan aanpassen, ik zou er een stukje hout/polyester vlak achter lijmen, van ongeveer 3 CM hoog, misschien iets zwaarder maar het luik behoudt zijn originelen vorm en kan dus niet door spelling gaan lekken.
ik wil nu een MINI!!!

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #53 on: June 08, 2010, 22:34:08 PM »
en maak er gelijk iets als een zitting opklapbaar, inschuifbaar bij... goede plek om te zitten :)
Vele hebben een gespleten reet van op een dun randje te zitten met benen binnen...

Offline Zeiler

• Newbie
  • *
« Reply #54 on: June 08, 2010, 22:46:00 PM »
en maak er gelijk iets als een zitting opklapbaar, inschuifbaar bij... goede plek om te zitten :)
Vele hebben een gespleten reet van op een dun randje te zitten met benen binnen...

lijkt mij niet echt lekker zitten
ik wil nu een MINI!!!

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #55 on: June 08, 2010, 22:53:25 PM »
denk dat je het niet begrijpt :), het zit niet lekker, dus maak het gelijk comfortabel, maar wel weghaalbaar....

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #56 on: June 09, 2010, 06:39:24 AM »
Ik heb alleen een opening in mijn boot en een luik heb ik nog niet dus aanpassen is wat dat betreft geen probleem. Een zit plek is inderdaad een goed idee, daar zat ik in mijn kolibri ook vaak :)

Offline Florian

• Jr. Member
  • **
    • www.ned324.nl
« Reply #57 on: June 11, 2010, 19:58:51 PM »
Deze week even flink gewerkt, bijna alles staan in de verf. De kajuit en voetlijst moeten nog een keer omdat het niet dekt. Verder moet de naam en het nummer er nog op. Hier in ieder de foto's  van hoe het nu is.

Offline Halmar

• Newbie
  • *
« Reply #58 on: June 11, 2010, 20:10:08 PM »
Heb een paar uurtjes geholpen met schilderen, in het echt ziet hij er nog veel beter uit als op de foto's! Echt heel mooi geworden.

Groet Halmar
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them.

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #59 on: June 13, 2010, 19:18:00 PM »
Waar staat hij eigenlijk ? en wat wordt de thuishaven ?
En succes...