Author Topic: Nieuwe Pogo 1 in NL  (Read 3572 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ministe

• Newbie
  • *
Nieuwe Pogo 1 in NL
« on: August 13, 2010, 11:26:10 AM »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden de Pogo 1 nummer 262 gekocht in Fra en naar NL gehaald. Ben nu aan het klussen, in La Rochelle heb ik persoonlijk de oester- en mosselbank van de bodem geschraapt en is de bodem gespoten, nu ben ik de gaten in het dek van de uitgerukte scepters aan het dichten en moet nog wantspanner van Z-spars hebben of andere van gelijksoortig formaat. Er is nog veel te doen, maar boot heeft 16 zeilen en veel spullen, daar wil ik nog wel wat in investeren.

Ik heb geen ervaring met deelname aan fora(?)/forums, maar ben een paar jaar geleden eigenlijk door de site van Leo 'gegrepen' (Leo dank). Deze site blijft absoluut zijn waarde houden voor instappende mini-zeilers en mini-(voorlopig-nog)dromers!

Eigenlijk wil ik gewoon even melden dat er weer een Mini-Transat bootje in NL bij is gekomen. Ter info!

Offline André

• Jr. Member
  • **
Re: Nieuwe Pogo 1 in NL
« Reply #1 on: August 13, 2010, 22:37:34 PM »
HI,

Leuk!! Waar kom je tegen liggen, waar ga je na renovatie varen?
Ik lig met nog een paar mini's in Lelystad.

André

Offline Pim

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: August 20, 2010, 09:35:48 AM »
Hoi!

Goed om te horen dat er weer een bootje bij is! Kun je meer vertellen over jezelf, je plannen en je dromen? We proberen om de ervaringen van Mini zeilers (ervaren en onervaren) bij elkaar te brengen zodat we van elkaar kunnen leren. Dat doen we door mensen bij elkaar te brengen, lezingen en trainingen te organiseren en als er behoefte is door sociale evenementen.

Ik ben benieuwd naar je plannen!

Groeten, Pim.

Offline Ministe

• Newbie
  • *
« Reply #3 on: August 27, 2010, 14:47:03 PM »
In reactie op Pim zijn vraag denk ik dat ik eerst de boot wil leren kennen op De Kager Plassen. Ik begrijp ook wel dat als ik bijvoorbeeld met de gennaker wil varen groter water wel zo plezierig is, vooral omdat ik nog het oude omslachtige Pogo 1 systeem heb. Wil ik niet tussen de koeien in het weiland belanden wegens beperkte ruimte op de plas. Daarom overweeg ik om mij op de wachtlijst voor Scheveningen te laten zetten. Omdat Lelystad nu eenmaal ver weg is. Het is dan wel jammer dat ik in dat geval een verband mis om informatie uit te wisselen, af en toe met zijn 2-en te varen om van elkaar te leren enz. Ik ga het maar niet over "trainen" hebben, omdat in wedstrijdverband varen voor mij nog niet aan de orde is. De boot ligt ook nog niet in het water!

Groet, Arjen

Offline Niels70

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: September 03, 2010, 07:32:08 AM »
Ministe, wij liggen ook in Scheveningen met de 186, eveneens een Pogo 1. Zou leuk zijn als er nog een bij zou komen. Door omstandigheden hebben we dit jaar nog geen meter gevaren (boot staat zelfs nog op de kant in Stellendam), maar dat wordt nog wel goedgemaakt. Wat betreft een Mini op De Kaag: wij wilden weg van het IJsselmeer omdat we met de spi op te snel aan de overkant waren... Het is een stuk leuker om naar de overkant te kunnen surfen!
We zijn wat minder fanatiek dan de meeste anderen op dit forum (geen Transat ambities), maar zo hard mogelijk varen blijft ook ons doel.

Niels

Offline Ministe

• Newbie
  • *
« Reply #5 on: September 03, 2010, 12:35:04 PM »
Niels,

Dank voor je leuke reactie. Tussen de koeien in het weiland belanden was grappig bedoeld, maar na je opmerking over het IJsselmeer met spinnaker moet ik mij daar wel op voorbereiden, op zo'n agrarisch evenement begrijp ik. Als ik op de Kaag blijf. Enfin. Het rare van zo'n wachtlijst (Scheveningen) is dat je totaal niet weet wat het perspectief is, van hoelang je moet wachten, daar krijg je geen inzicht in. Toch ga ik maar weer eens bellen.

Ik heb een probleem om precies dezelfde open wantspanner te krijgen voor de mast van mijn Pogo 1. Kan wel een "Soromap" spanner bestellen bij een winkel in La Rochelle, maar ja. De zorgen van de kleine man.

Ik heb geen ambities voor de Transat, omdat ik vind dat ik nog veel moet leren. Je ziet ook wel personen een website lanceren met grote verhalen, waar je later niets meer van hoort. Ik hou mij daarom wat dit betreft op de achtergrond. En in 2013 ben ik 58 jaar....... Maar ieder mens heeft zijn dromen! Dus.....?

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #6 on: September 03, 2010, 18:07:43 PM »
Zo ver ik weet is de Pogo1 mast een Z spars, dealer in Muiden

Offline roguehippo

• Newbie
  • *
« Reply #7 on: September 05, 2010, 17:52:04 PM »
hallo Arjen als je een keer met 2 wil varen bel me dan eens 0611198553 zo te horen zijn we ongeveer even oud. van de winter heb ik Goa Cochin Malediven en terug gedaan - maar nu alweer 5 mnd niet gezeild.

Offline Claass

• Newbie
  • *
« Reply #8 on: September 15, 2010, 23:43:28 PM »
Dag ministe,

Hier nog een Pogo1-zeiler, de 375. Welkom bij de club. Ik woon in Leiden en heb mijn boot in IJmuiden liggen. Redelijk te bereizen en in ieder geval meteen op volle zee. Scheveningen zou natuurlijk nog makkelijker zijn, maar daar is een lange en trage wachtlijst. Als je daar wil liggen, zou ik zeggen: laat je morgen op de wachtlijst plaatsen. Ik sta er al bijna anderhalf jaar op en ben gevorderd van plek 11 naar plek 7 :-(

Voor de Pogo1-zeilers: ik heb afgelopen zomer een Pogo2-boegspriet geïnstalleerd op mijn bootje. Uiteindelijk na lang zoeken de kit compleet gekocht bij Pogo Structures en zelf gemonteerd. Mijn bootje ligt nu bij Modus Marine in Lelystad om een oog te maken in de boeg bij de waterlijn voor de 'neerhouder'. De finishing touch. Het was al met al een hele klus, maar dan heb je ook wat. Andere Pogo1-zeilers met vergelijkbare voornemens: stuur maar een email voor meer info.

Hartelijke groet,
Michiel

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #9 on: September 16, 2010, 14:07:15 PM »
Oh, en voor wie dat oog zelf wil maken, boor gat, steek metalen pin gewaxt van de juiste diameter erdoor, zie hoeveel ruimte ervoor zit, pin eruit, vul dat op met biaxial 300 gram 5 cm naar omhoog en omlaag. Plaats pin, lamineer er biax over heen, matje of 5, zeker aan de omhoogkant alles goed upvullen, geen lucht. Laat drogen, pin eruit, Gat glad maken, klaar. Degene voor angst, smeer er gelcoat in. Klaar. Met de juiste middelen voor handen, half uurtje werk.

Offline Ministe

• Newbie
  • *
« Reply #10 on: September 20, 2010, 14:39:02 PM »
Nou, afgelopen zaterdag is zij (met haar zachte ronde vormen) te water gegaan. Alleen al op de motor varend (gewoon maar Yamaha 4 pk. gekocht) naar mijn tijdelijke winterligplaats bij de Kaagsociëteit alom bekijks naar dat gekke bootje met die grote cijfers op de boeg. Voor de eerste keer het grootzeil gehesen. Fikse sponsormeldingen, en een gedicht in het Frans... Zeilt heerlijk en het roer voelt aan als van een Lasertje bij wijze van spreken. Grootschootvertraging prima, hoef niet te sleuren. En ga zo maar door. Van voor naar achter lopen over het dek langs de reling, een zeegaand jacht! En zo kan ik nog een heleboel superlatieven bedenken. Die zal ik jullie besparen, want jullie hebben al veel vaker zo'n bootje gevaren en is het allemaal gesneden koek waarschijnlijk. Maar ik word er absoluut blij van.

Vraagje aan ervaren mini-zeilers: het is best lastig de zeillatten in het grootzeil bij de mast door het invoerrollertje te krijgen, evenals bij het laten zakken van het grootzeil. Is hier een truuk voor? Txs voor jullie evt. suggesties!

Arjen

Offline André

• Jr. Member
  • **
« Reply #11 on: September 20, 2010, 18:48:51 PM »
Blijf doorgaan met die superlatieven. Ik heb het gevoel weer iedere keer dat ik op mijn bootje stap!
Wat betreft jou grootzeil, ik heb het probleem niet. Dus sorry.
Nog heel veel plezier verder!

Groeten,
André

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #12 on: September 25, 2010, 23:32:25 PM »
Gebruik geen invoer rollertje, geleid het met je hand. Probleem opgelost. En weer je boot lichter.