Author Topic: Introductie welkom  (Read 23055 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pim

• Newbie
  • *
Re: Introductie welkom
« Reply #30 on: March 23, 2008, 13:18:57 PM »
Hallo,

Ik ben Pim Schulp en ik huur de Pogo2 van Koen van Esch dit seizoen om te trainen en om wedstrijden te varen.

Ik heb in 2006 en 2007 met Koen getraind en doublehanded gevaren op de Mini, daarvoor met hem J/22. Verder heb ik in de afgelopen jaren FF65 gevaren en daarnaast op grotere schepen IMS, CHS/IRC en lange tochten.

Voor 2008 heb ik me ingeschreven voor de 50 mijls doublehanded en ik wil de Open Sail in Frankrijk varen. Ik zou het leuk vinden om met andere Mini zeilers in contact te komen om samen te trainen en wedstrijden te zeilen. Ik wil dan ook iedereen oproepen om zaterdag 26 april mee te varen met de 50 mijls dh (leuke wedstrijd!!), als het kan met een Mini.

Offline jan457

• Newbie
  • *
« Reply #31 on: August 20, 2009, 07:56:17 AM »
Ik ben bijna 1a maar ik moet nog wat sponsoren zoeken.
Ik ben Jan Ruigrok van der Werven
16 jaar oud.
Ik wil een mini om ervaring op te doen en goed te leren wedstrijzeilen en dan over 6 jaar mini transat.

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #32 on: September 30, 2009, 19:46:51 PM »
Beste mini-zeilers,

Ik heb deze week een tweedehands Dingo 6.50 (cAp) aangeschaft en zou mij even willen voorstellen zodat ik hopelijk zaken via jullie kan leren over het mini zeilen.
Zelf ben ik de laatste 7 jaar redelijk actief op het wedstrijdwater. Mijn vorige boten waaronder een First 31.7 (naam: cAp)hebben toch wat wedstrijdmyltjes in shorthanded -en teamverband mogen maken.
In dualhanded verband heb ik veel ervaringen mogen opdoen tijdens verschillende wedstrijden zoals 50 mijl IJsselmeer (1ste) Vuurschepenrace & North Sea Race (editie 2007 lekker zwaar ; ) Southampton –Santander 550 mijl (nog zwaarder….uitgevallen veel schade en mast overboord)
In team verband heb ik op mijn eigen 31.7 en andere, verschillende wedstrijden gevaren in de eenheidsklasse zoals Antwerprace 2de en Europacup 1ste en Nederlandskampioenschap 11de 4de en 2de (2009)
Maar telkens als ik de  boot aanmeerde in mijn haven zag ik een mini liggen waar ik zo verliefd op werd.
Gevolg…… boot verkocht en Dingo gekocht.
Mijn doel is niet extreem, dus geen minitransat of andere enorm lange afstanden maar ik hou wel van extreem zeilen.
Op mijn First 31.7 (behoorlijke toerboot) haalde ik een top speedrecord van maar liefst 19 knopen en dat met totaal drie man aan boord.
Kortom het shorthanded/solozeilen is wat mij enorm aanspreekt.
De eerste wedstrijd waar aan mee zou willen doen is de 50 mijl Dualhanded op het IJsselmeer, maar ik zal daar later nog op terug komen.
Ik woon zelf in België (ben Fries) en de ligplaats is in Zeeland
Aan de boot moet nog enorm veel gebeuren.
Ik denk dat zo beetje alle lijnen vervangen moeten worden want het meeste is gewoon polyester.
Ook het grootzeil is nog van de oude stijl maar dat mag nog even wachten gezien de goede staat.
Ik zoek nog een spi max (weet iemand of alle zeilen dezelfde maten hebben als de pogo2?) en heb juist een offerte aangevraagd.
Verdere heb ik nog wat andere  vragen.

1.   Kan iemand mij vertellen wat het ideale zeilenpakket is? Ik zelf zat te denken aan minimaal:
-   GZ
-   High aspect
-   Genua
-   Ass spi medium
-   Ass spi max
-   Storm jib
-   
Kan ik voorlopig zonder gennaker en code 0 of doe ik dan al niet meer mee?

2.   Waar moet ik op letten als de boot uit het water gaat. Ik meen ooit gelezen te hebben dat dit niet via de hangbanden mag gebeuren, klopt dit?  De kraan in mijn haven is redelijk breed.
En moet de boot op een speciale bok staan? En kan de boot zonder probleem op zijn keil staan.

3.   Kan iemand mij meetgegevens doorgeven voor een IRC meetbrief die voor elke serie mini gelijk zouden zijn?

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #33 on: October 02, 2009, 20:17:55 PM »
HI, he ik woon in Bergen Op Zoom, waar ligt de boot ?

Vragen over de Pogo2 spi te gebruiken op de Dingo, waarschijnlijk wel, niet optimaal.
Zou dat alleen doen in geval van 2de hands.Kan altijd even een mailtje naar de werf sturen.
Vraag even welke zeilmaker het meeste heeft ontwikkeld voor de Dingo, zeer belangrijk.
Heb vele bekende zeilmakers zeer slechte mini zeilen zien maken... het is een niche...

Zeilpakket:
GZ,
fok met een reef (scheeelt je een genua, het omwisselen solo is een crime...)
stormfok met rif.

spis, de terminology blijft veranderen... wat de een een code o noemt een ander code 5 etc...
Mijn keuze in volgorde van wenselijkheid...
Kleine spi, asymm, (reacher en runner in golven/wind)
Code 5, genua doek kleine maat (ongeveer 35m2) op furler (zwaarder weer en licht aan de wind)
grote spi asymm (runner vooral)

2, over de hangbanden moet je ook e werf vragen, in het begin was Structures met de Pogo2 bang voor hangbanden, nu doen ze dat ook. Maar met de ogen aan dek is ook te doen (P2 dat is, Zero ook, geloof Tiptop ook)
Voor langdurige opslag, is een speciale bok met bredere ondersteuning aan te raden...
De boot kan op zijn kiel staan, wel een houten plaatje eronder....

3 dat wordt een teleurstelling, zeer moeilijk om op de rating te varen, maar als je het leuk  vind....

Veel succes, en oh, de Mini Fastnet is een aanrader...

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #34 on: October 04, 2009, 21:54:17 PM »
Hallo,

Dank voor je antwoorden!
De boot ligt in Wemelgingen en die van jou?

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #35 on: October 05, 2009, 13:50:49 PM »
Mee gedaan met de antwerprace?

Offline Jelmer

• Newbie
  • *
« Reply #36 on: October 06, 2009, 17:54:10 PM »
Incidences heeft goede zeilen voor de Dingo. Ze hebben veel ontwikkeling in 2007 gedaan.

Wellicht heeft Thibault Reinhart in FRA (spreekt goed Engels) 2e hands zeilen te koop voor de Dingo: www.thibaultreinhart.com

Succes!

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #37 on: October 06, 2009, 20:40:27 PM »
thanks
Ik ga eens horen!

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #38 on: October 06, 2009, 23:24:26 PM »
HI Cap, Wemeldinge ok.
I k heb een stuk of 30 Zero´s gebouwd, heb dus enige ervaring met minis. Maar geen eigen boot.
Ken ook de eigenaar van de DIngo werf, geen slechte gozer zoals ik hem kende.
Wil best wel eens jouw bootje een goede blik geven...

Cheerio Leo

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #39 on: October 07, 2009, 14:15:07 PM »
Dag Leo,

Ik heb je een prive mail verzonden over mijn boot.

Wil jij eens kijken naar onderstaande link?
Ben op zoek naar een furling voor een code 5 maar ik heb zelf nog geen idee hoe dit beslag aan de spriet komt.
Kan ik met deze combinatie probleemloos werken?

http://mauriprosailing.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=FACFX900&Category_Code=FACGENN

Offline lucas.schroder

• Newbie
  • *
« Reply #40 on: October 07, 2009, 16:53:55 PM »
Hi,

Ik heb een 2e hands facnor furler in de aanbieding voor 200 euro mocht je interesse hebben.

Groet

Lucas

Offline cAp 584

• Newbie
  • *
« Reply #41 on: October 07, 2009, 17:13:47 PM »
verkocht

Ik stuur je deze avond een mail via lucas.schroder@gmail.com met mijn gegevens.
« Last Edit: October 07, 2009, 17:16:43 PM by cAp 584 »

Offline André

• Jr. Member
  • **
« Reply #42 on: December 09, 2009, 19:12:04 PM »
Hi,

Ik ben André en nog 1b, maar verwacht gedurende 2010 1a te zijn.

Misschien een domme vraag, maar wat is een TPS?

Offline NicoG

• Administrator
  • Hero Member
    • minitransat650.com
« Reply #43 on: December 09, 2009, 20:25:15 PM »
Survival suite met een specifieke rating, zie de CM rules.

Offline André

• Jr. Member
  • **
« Reply #44 on: December 09, 2009, 20:55:19 PM »
Ja,

Dan klinkt TPS toch beter :-)